فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) هیچ ازدواج و طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد کاسبی با تب دنگی! وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ اقدامات اورژانسی در زمان گرمازدگی کدام است؟ هواشناسی هشدار داد؛ تشدید رگبار و رعدوبرق در ۱۳ استان و احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در روز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) حکم اعدام پرستار قلابی به زودی اجرا می‌شود ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تمدید شد + جزئیات نتایج آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) آزار و اذیت شیطانی زن جوان در پوشش مسافرکشی در پایتخت (۶ مرداد ۱۴۰۳) اثرات مواجهه طولانی با پرتو‌های فرابنفش | بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، کمتر درمعرض نور خورشید قرار بگیرید آماده‌باش اورژانس کشور برای درمان گرمازدگی | استقرار اتوبوس‌آمبولانس در میادین بزرگ شهر‌های گرم دمای گرم‌ترین شهر ایران چند درجه است؟ (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) هشدار سازمان بازرسی به جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار کالا‌ها کودکی و  الفبای کسب وکار | ۲۰ راهکار برای آموزش کارآفرینی به کودکان هشدار قوه‌ قضائیه نسبت به اجاره کارت‌های بانکی روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش برخورد قاطع با مدارسی که به تعطیلی گرمایی بی‌توجهی کنند (۶ مرداد ۱۴۰۳) خدمات‌دهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی
سرخط خبرها

راهکار‌های مؤثر در پیشگیری از گرمازدگی | اگر کودک یا سالمند دچار گرمازدگی شد، بهتر است به بیمارستان منتقل شود

  • کد خبر: ۲۴۱۲۹۴
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
راهکار‌های مؤثر در پیشگیری از گرمازدگی | اگر کودک یا سالمند دچار گرمازدگی شد، بهتر است به بیمارستان منتقل شود
مدیر گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در تابستان و در گرمای بیش از ۳۵ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد باید بیشتر به موضوع گرمازدگی توجه کنیم و با راهکار‌های مؤثر از خودمان مراقبت نماییم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا جویا با تأکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است توصیه کرد: سعی کنید در تابستان در ساعاتی که هوا خنک‌تر است مثل صبح زود یا بعدازظهر‌ها از منزل خارج شوید. در روز‌های گرم لباس‌های سفید، سبک و کمی گشاد بپوشید؛ همچنین از پوشیدن لباس‌هایی با الیاف مصنوعی اجتناب کنید و وسایل حفاظتی مثل کلاه، عینک آفتابی، چتر و کرم‌های ضد آفتاب با درجه پوشش بالا همراه داشته باشید.

وی با بیان این که گرمازدگی بسته به نوع خفیف یا شدید آن درمان متفاوتی دارد، خاطرنشان کرد: گرمازدگی یک فوریت پزشکی است و اگر کسی دچار گرمازدگی شد باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شود.

مدیر گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دمای بالای بدن، تغییر وضعیت ذهنی یا رفتاری، تهوع و استفراغ، گرگرفتگی پوست، تنفس سریع، افزایش ضربان قلب و سر درد از جمله علائم گرمازدگی به شمار می‌رود تصریح کرد: قبل از انتقال بیمار به مراکز درمانی می‌توان با تعویض لباس‌های فرد و سرد کردن بدن بیمار به او کمک کرد، با استفاده از یک پارچه یا حوله یا اسفنج بدن فرد را با آب سرد خیس کنید، فرد را به مکانی خنک انتقال دهید می‌توانید روی دست‌ها و پا‌های بیمار آب بریزید و از کرم‌های ضد سوختگی استفاده کنید.

وی با تأکید بر اینکه هوای گرم باعث تعریق می‌شود و بدن نمک زیادی را دفع می‌کند، بهتر است برای جایگزینی از مایعاتی نظیر دوغ استفاده نمود؛ ولی اگر فرد کودک یا سالمند است، بهتر است او را به بیمارستان منتقل کنید.

دکتر جویا به والدین هشدار داد: هرگز کودکان خود را در اتومبیل تنها نگذارید، دما در اتومبیلی که در مقابل نور خورشید است به شدت بالا می‌رود و باعث آسیب‌های شدید جسمی به کودکان می‌شود.

وی از جمله عوامل خطر در ابتلا به گرمازدگی را تب و بالا رفتن درجه حرارت بدن و همچنین کاهش سطح هوشیاری ذکر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->